Publicitatea pe dispozitive mobile depaseste o treime din totalul publicitatii de tip display

Sursa: Sfin.ro

33% din afisarile campaniilor publicitare de tip display au fost efectuate de pe dispozitive mobile, conform Monitorizarii Investitiilor in Publicitatea Online (MIP Online) pentru prima parte a lunii mai 2016.Monitorizarea Investitiilor in Publicitatea Online (MIPO) va furniza incepand din luna mai 2016 si informatii privind dispozitivele de pe care sunt vizualizate campaniile de publicitate online: desktop, mobil si tableta. Informatiile referitoare la numarul de afisari inregistrate de o campanie publicitara, precum si volumele investitiilor estimate la tarifele ratecard pot fi masurate individual pentru fiecare dintre cele 3 dispozitive utilizate pentru navigarea pe internet: calculator, tableta, telefon mobil.

Prima concluzie a analizei rezultatelor primelor doua saptamani ale lunii mai 2016 este faptul ca modul de vizualizare, de consum a campaniilor publitare online urmareste tendinta generala de crestere a accesarilor de pe dispozitive mobile.  In conditiile in care proportia traficului realizat de pe dispozitive mobile depaseste deja 50% din totalul traficului inregistrat pe site-urile romanesti, in ceea ce priveste publicitatea online, mai mult de o treime din totalul afisarilor campaniilor publicitare monitorizate sunt realizate de pe dispozitive mobile (telefon mobil sau tableta).
Adaptarea industriei de publicitate la schimbarea comportamentului vizitatorilor siteurilor, care prefera din ce in ce mai mult accesarea siteurilor de pe dispozitive mobile, se face treptat. In prezent, din primele rezultate ale MIPO, se poate observa ca doar 6% din totalul formatelor publicitare monitorizate online sunt destinate exclusiv telefoanelor mobile, fiind inca preferate formate publicitare ce pot fi vizualizate pe orice tip de ecran, atat cel al calculatorului, tabletei sau telefonului mobil.  Din perspectiva companiilor ce detin siteuri web, din cele peste 1.500 de siteuri monitorizate de BRAT, peste 700 au deja versiuni optimizate pentru orice tip de dispozitiv.
Prin detalierea informatiilor MIPO la nivelul tipului de dispozitiv de pe care a fost “consumata” o afisare a unei campanii publicitare, industria online afiliata asociatiei BRAT face un nou pas spre transparentizare si profesionalizare, aducand in piata din Romania informatii esentiale pe baza carora se pot realiza si implementa cu succes strategii de comunicare eficiente.
Informații suplimentare:
Despre MIP Online
Monitorizarea Investiţiilor în Publicitatea Online (MIPO) este realizată de BRAT începând cu august 2011 şi monitorizează campaniile publicitare de tip display din România, în monitorizarea volumelor la ratecard nefiind incluse campaniile livrate prin sisteme de tip programatic sau prin site-uri specializate (ex: google, profishare, yahoo, facebook etc.), pentru cele din urmă monitorizarea furnizând doar informatii privind prezenţa campaniilor publicitare, per perioada si site web.
Monitorizarea Investiţiilor în Publicitate (MIP) este studiul realizat de BRAT ce pune la dispoziţia pieţii de media şi publicitate, informaţii complete despre campaniile publicitare desfăşurate în cadrul publicaţiilor tipărite, emisiunilor staţiilor radio, site-uri web şi locaţii OOH, ultizand standarde comune de monitorizare şi raportare pentru cele 4 medii.
Tagged , , , ,