AFLĂ DACĂ EŞTI UN ŞEF BUN FĂCÂND UN SCURT TEST FORMAT DIN 5 ÎNTREBĂRI

Sursa: Saptamana Financiara

Crezi că te pricepi îndeajuns să gestionezi relaţiile cu oamenii din subordine? Când li s-a pus această întrebare, cei mai mulți manageri au oferit comentarii strălucitoare despre abilitățile lor de management.

Cu toate acestea, cercetările au demonstrat contrariul. Un studiu Gallup realizat pe un grup de 7,272 adulţi din SUA a relevat faptul că 50% dintre aceştia şi-au părăsit, la un moment dat, locul de muncă din cauza managerilor. Slabele abilități ale managerilor în gestionarea relaţiei cu angajaţii au afectat în mod negativ starea de spirit şi și productivitatea angajaților. S-a dovedit că gradul de implicare al angajaţilor este determinat în proporţie de 70% de valoarea managerului.

Dacă vrei să afli cât de bun eşti ca manager, parcurge acest scurt test format din 5 întrebări şi vezi dacă poţi să răspunzi, cu „DA” la fiecare dintre ele.

Ţi-ai definit şi ai comunicat, în mod clar viziunea și strategia pentru grupul, departamentul său organizația ta?

Acest lucru nu se reduce doar la câteva email-uri şi slide-uri PowerPoint trimise către oamenii din subordine. Acest lucru înseamnă a le cere oamenilor să lucreze împreună cu tine la definirea strategiei, obiectivelor şi iniţiativelor cheie ale grupului. Cu cât nivelul de participare la sesiunile de strategie va fi mai mare, angajații mai dedicați vor reuşi să se implice şi să ajute grupul.

Ai lucrat cu fiecare angajat pentru a-l ajuta să înțeleagă rolul pe care îl joacă şi contribuția sa la succesul organizației?

Conform unui studiu de gestionare a resurselor, realizat Robert Half, 53% dintre muncitori sunt în imposibilitatea de a face legătura între sarcinile zilnice pe care le primesc și modul în care acestea au impact asupra situaţiei financiare a companiei. Pentru a răspunde afirmativ la această întrebare, trebuie să fi lucrat individual, cu fiecare angajat, pentru a-l ajuta să-şi creeze propriile obiective de performanță. Acestea ar trebui să fie legate la strategia și obiectivele generale ale departamentului sau ale organizației.

Te întâlneşti în mod regulat cu fiecare angajat pentru discuții legate de progres?

A fi un bun manager înseamnă a fi un bun profesor/antrenor/mentor. Acest lucru nu se rezumă doar la o întâlnire cu angajaţii, odată pe an, pentru a le oferi un feedback de performanță. Acest lucru înseamnă sesiuni de comunicare, în ambele sensuri, repetate, programate în mod regulat, pentru a oferişi a avea feedback, pe tot parcursul anului. Acordă credit celor care merită şi nu te feri de discuţiile dificile.

Crezi în forţa de devenire a angajaţilor tăi şi le oferi provocări profesionale din care să înveţe şi să progreseze?

Oamenii doresc să înveţe continuu şi să reușească. Dacă nu le oferi oportunități de creștere, bazându-se fiecare pe punctele sale forte, nu vei fi privit ca un bun lider.

Recunoşti meritele angajatului care a realizat un lucru deosebit?

Recunoaşterea nu se reduce doar la un scurt comentariu de genul” Ai făcut o treabă foarte bună, bravo!” Recunoaşterea înseamnă şi oferirea de recompense care au menirea de a creşte sentimentul de progres al angajaţilor şi mai ales de a-i menține motivați.

Este o zicală care spune că oamenii nu renunțe la companii ci renunţă la manageri. Nu promova în funcţii de conducere oameni cu slabe abilități pentru a nu determina angajații să plece.

Lisa Quast este autoarea lucrării „Secrets of a Hiring Manager Turned Career Coach: A Foolproof Guide to Getting the Job You Want. Every Time.”

Tagged , , , , , , ,