Apropiati ai managementului gigantului aerian Airbus avertizeaza despre lipsa totala de claritate si de perspectiva economica pentru Airbus, datorate Brexitului… Retragerea din UE provoaca Airbus consecinete economice severe…
Unipart- o alta companie extrem de mare care angajeaza numai in UK 6000 de lucratori a declarat prin vocea lui John Neil -CEO-ul lor- ca sunt frictiuni imense pe lanturile de distributie si ca rezultatul va fi migrarea a zeci de mii de locuri de munca dinspre UK catre Uniunea Europeana.
Tom Williams – CEO-ul companiei Airbus afirma ca in perspectiva Brexitului care ar trebui sa se intample in martie anul viitor, la cum arata lucrurile acum – fara un deal negociat in clar, fara consecinte evaluate- viitorul Airbus in Marea Britanie este amenintat si se dezvolta deja scenarii ale mutarii in Europa pentru ca nu-si poate permite sa absoarba consecintele socului economic previzionat.
Iann Robertson- seful BMW in UK a luat pozitie deasemenea cerand in mod imperativ negocierea unui deal si a unor conditii economice clare pentru corporatii… Producatorul masinilor Mini si al celebrului Rolls Royce cere planuri de rezerva pentru ca aceasta decizie de parasire a UE afecteaza in mod deciziv inclusiv viitorul industriei din care face parte.
Pe fondul luarii de pozitie din partea corporatiilor, purtatorul de cuvant din Downing Street afirma ca Brexitul va propune un deal clar si transparent dar care pana astazi nu este nici cunoscut si nici negociat cu UE.
Yurgen Mayer- CEO al cunoscutului concern Siemens avertizeaza ca la celebrarea celui de-al doilea an de referendum in UK, inca NU se cunosc detaliile dealului negociat cu UE si ca, in cazul unui scenariu de tip ,,no deal” isi rezerva posibilitatea de a face pentru corporatia sa scenarii de parasire a UK si stabilire a business-ului in UE pentru protejarea intereselor sale economice.
O alta opinie vine din partea gigantului din domeniul petrochimiei-Ineos- care afirma ca toate deciziile de investitii din partea corporatiei sale in UK au fost puse on hold si ca din punctul sau de vedere guvernul UK pare paralizat si imobil ceea ce prejudiciaza viitorul companiei sale.
Cu toate acestea foarte multe din companiile care au interese si business in UK au ales sa taca si sa nu exprime o parere, de parca se tem sa faca acest lucru in mod deschis… Airbus care angajeaza 15000 de oameni in UK si contribuie cu 1,7 miliarde de lire la bugetul UK este o exceptie notabila..fiind printre putinele companii foarte mari care acuza lipsa de claritate a unui acord cu UE.In UK predomina azi o liniste artificiala, o lipsa totala de transparenta cu privire la planurile de viitor ceea ce face ca majoritatea companiilor sa si puna in forecast contingency plans pentru perioada imediat urmatoare lunii martie 2019.