Explicatiile cash-ului din economie… eMAG pierde in doi ani 35 de milioane de euro | Saptamana Financiara

In ziarul financiar de astazi jurnalistii de analiza economica se intrebau de unde exista atata exces de lichiditate in economia romaneasca… Astazi avem o posibila explicatie analizand continutul articolului publicat de supervizor.ro… Fondurile de investitii injecteaza cash enorm in toate masinile de pierdut bani din Romania asa cum este si cazul lui eMAG.

Iulian Stanciu afirma intr-un interviu/studiu de caz pe care il publicam peste o saptamana- ca dansul are cash in companie si ca eMAG are valoare pentru ca genereaza cash…de fapt teoria stramba a managerului minune este ca dansul are cash pentru ca are credit furnizor iar banii se incaseaza instant pentru ca clientul final plateste la livrare… evident nimeni nu se mai uita la banii de platit catre furnizori sau stat sau salariile angajatilor pentru ca nu-i asa ? Cine are timp de asemenea chestiuni cand ne grabim sa facem cifra de 1 Miliard pe an turnover.

Revenim cu un interviu si un studiu de caz absolut spectaculos -despre cum a fost de fapt cumparat eMAG de catre Naspers cu 100 milioane de dolari pe un excel- ca sa urmarim declaratiile lui Stanciu, fara garantii si fara realizari si fara istoric de piata, despre cum se pierd 35 de milioane de euro in ultimii 2 ani de exercitiu financiar, despre brand si expansiune.

Pana atunci iata realitatea

eMAG avea 50 milioane de euro in cont anul trecut… acum mai are doar 22 milioane de euro… restul s-au dus pe apa sambetei ( urmariti capitalurile proprii ale companiei)

emag-600

MINUNE! La aproximativ 100 de zile după termenul stabilit de lege, DANTE INTERNATIONAL SA Bucureşti (CUI: 14399840), societatea care deţine brandul eMAG, a depus bilanţul aferent anului 2015. Sau poate l-a depus mai devreme şi abia acum a fost postat pe site-ul Finanţelor.

Pentru anul trecut, se remarcă o creştere impresionantă a cifrei de afaceri, care a ajuns la 1,70 miliarde lei, faţă de 1,25 miliarde lei în 2014. Totuşi, creşterea de 454 milioane lei este ceva mai mică decât cea înregistrată de liderul în domeniu, ALTEX ROMANIA SRL Bucureşti (CUI: 2864518). Şi asta în condiţiile în care firma lui Dan Constantin OSTAHIE nu s-a apucat să vândă chiar toate rahaturile, aşa cum procedează eMAG.

emag-bilant-2015-wDANTE INTERNATIONAL SA (eMAG) – rezultate financiare 2015

Dacă ne raportăm la anul 2013, observăm că vânzările eMAG sunt mai mult decât duble, dar asta a însemnat o creştere de 17 ori a pierderilor, care anul trecut au atins un maxim istoric, minusul fiind de 119.299.377 lei, adică 26.839.005 euro (la cursul mediu al anului trecut, de 4,4450 lei/euro). În 2015, pierderile au urcat la 7% din cifra de afaceri, faţă de 4,68% în 2014. Această evoluţie a pierderilor nu poate fi justificată prin creşterea cheltuielilor cu personalul, numărul de angajaţi fiind cu doar 18% mai mare faţă de 2014.

La 31 decembrie 2015, DANTE INTERNATIONAL SA înregistra datorii totale de 549.280.429 lei, aproape duble faţă de anul anterior, dar suma este acoperită de stocuri – 234.063.962 lei, creanţe – 89.558.439 lei şi banii din casă şi conturi –226.344.171 lei. Surprinzător de mare este suma din casă şi conturi înregistrată la finalul anului trecut – peste 50 milioane euro, în condiţiile în care, cu un an în urmă, acest indicator era de numai 12.193.099 lei (2,74 milioane euro).

Spre deosebire de 2014, compania a încheiat anul 2015 pe plus la capitolul capitaluri proprii101.825.374 lei, faţă de -27.700.717 lei în urmă cu un an, evoluţie datorată în principal creşterii activelor imobilizate, de la 29.642.034 lei în 2014, la139.744.561 lei în 2015.
emag-14-ani-2015-w
La ora actuală, societatea DANTE INTERNATIONAL SA este asociat la 4 firme:

  • CONVERSION MARKETING SRL Voluntari (CUI: 18350386)
  • DEPANERO SRL Bucureşti (CUI: 27846339), fosta SERVSKILLS INTERNATIONAL SRL Ploieşti
  • EMAG IT RESEARCH SRL Voluntari (CUI: 33194337)
  • FASHION DAYS SHOPPING SRL Chiajna (CUI: 25735580)

CONVERSION MARKETING SRL (profitshare.ro) a obţinut anul trecut un profit net de 2,39 milioane lei, cu 10.408 lei mai mult faţă de 2014, la o cifră de afaceri de 46,80 milioane lei, cu peste 20 milioane lei mai mare decât cea din 2014. Numărul (mediu) de angajaţi a crescut la 31, faţă de 14 în 2014.

DEPANERO SRL a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri la 23,26 milioane lei, faţă de 16,41 milioane lei în 2014, dar şi o majorare de 50% a datoriilor, care au ajuns la6,02 milioane lei, faţă de 4,03 milioane lei în 2014. Şi datoriile au urcat considerabil – 14,25 milioane lei, faţă de 7,58 milioane lei -, iar toate aceste evoluţii negative au dus la o valoare negativă a capitalurilor proprii de -9,28 milioane lei, faţă de -3,26 milioane lei în 2014. Singura bilă albă poate fi acordată pentru creşterea numărului de angajaţi la 268, faţă de 172 în 2014, dar asta arată că şi numărul reclamaţiilor/reparaţiilor în perioada de garanţie a crescut foarte mult.

Înfiinţată în mai 2014 şi urmând să presteze “activităţi de realizare a soft-ului la comandă (software orientat client)”, EMAG IT RESEARCH SRL a raportat pentru anul trecut un profit net de 6,48 milioane lei (2,17 milioane lei în 2014), la o cifră de afaceri de 29,68 milioane lei (6,40 milioane lei în 2014), rezultate obţinute cu 209 angajaţi, faţă de 139 în anul anterior.

FASHION DAYS SHOPPING SRL a fost înfiinţată în 2009 şi încă nu a aflat că se poate încheia un exerciţiu financiar şi cu profit. Pierderile de anul trecut au fost de7,58 milioane lei, la o cifră de afaceri de 221,34 milioane lei, dar obţinerea unor astfel de performanţe nu este meritul DANTE INTERNATIONAL SA, proprietarul eMAG devenind oficial asociat în aprilie 2016, când a preluat 719.142 părţi sociale (99,9999% din capitalul social) de la FASHION DAYS GROUP AG (Elveţia). Celălalt asociat al firmei care deţine/administrează magazinul online fashiondays.ro este Iulian-Gabriel STANCIU (40 de ani) – 0,0001% (o singură parte socială, cu valoare nominală de 10 lei).

Ca într-un cântec la modă cândva, se poate spune că oficial, eMAG nu o duce bine. Totuşi, dacă ne amintim că firma este oficial controlată de o companie olandeză(75,2782% din acţiuni, celelalte fiind la Iulian-Gabriel STANCIU) şi până şi cei mai necăjiţi jucători de pe această piaţă obţin profituri “frumuşele”, cu siguranţă că trebuie adaptată expresia la forma DOAR oficial, eMAG nu o duce bine (cu varianta “DECÂT oficial” pentru prea numeroşii cetăţeni certaţi la cuţite cu limba română)!(sursa foto: blog.emag.ro)

Source: Explicatiile cash-ului din economie… eMAG pierde in doi ani 35 de milioane de euro | Saptamana Financiara

Tagged , , , , ,