Rupti in cur cumparam produse de lux

Sursa: Zf.ro

Untitled

 

Mărcile private, creaţia reţelelor internaţionale, au muşcat o felie de 30% din comerţul local în volum, iar vânzările lor anuale pot fi estimate la circa 2 mld. €.

Mărcile private, creaţia reţelelor internaţionale, au muşcat o felie de 30% din comerţul local în volum, iar vânzările lor anuale pot fi estimate la circa 2 mld. €.
În Elveţia, unul dintre cele mai bogate state din Europa, unu din două produse cumpărate este marcă privată, respectiv produs no-name cu preţuri cu până la 30% mai mici decât cele ale mărcilor consacrate.
La polul opus, în România ponderea mărcilor private în volumul vânzărilor din comerţ nu a depăşit 30%, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă. Datele privind vânzările în volum ale mărcilor private în Europa sunt paradoxale în contextul în care salariul mediu lunar net în România este de 380 de euro, iar în Elveţia depăşeşte 5.000 de euro.
Aceste produse no-name, create de retaileri pentru a se bate cu brandurile consacrate, au cu­cerit deja principalele pieţe vestice, suflând în ceafa liderilor, în special pe segmentul ali­men­tar.
„Cele mai recente date din piaţă arată că popula­ritatea mărcilor private este în creştere în Europa. Brandurile create de retaileri au ajuns să aibă o cotă de piaţă de cel puţin 30% în 15 ţări, cel mai bun rezultat din istoria acestor pro­duse“, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen culese pentru anuarul pe 2014 al PLMA, asociaţia producătorilor de mărci private.
Tagged , , , , , ,