Pentru a supravietui startup-urile au nevoie sa creeze organizatii obisnuite sa invete

Companiile mici trebuie sa-si creeze protocoale de lucru si sa invete o anumita disciplina. Fiscala, de comunicare, de raportare si mai ales in relatia de lucru cu clientii…
Daca nu urmaresti aceste obiective cu perseverenta si indarjire, daca nu creezi anumite tipare de functionare-asa cum de exemplu este obisnuinta de a pune in cc echipa responsabila de a gestiona contul unui client sau persoanele din organizatia ta care trebuie sa stie/sa aiba o anumita informatie-nu vei reusi sa te descurci in haosul care se creeaza…Neinitiatii ar zice ca esti freak control daca ceri sa fii in cc la anumite mailuri… Oamenii care inteleg insa business recunosc si accepta o realitate simpla si anume ca e mai economic sa fii in cc ca sa ai informatia dintr-un mail decat sa fii debriefed apoi si sa mai asculti o data informatia de la cel repsonsabil sau, si mai rau, sa nu mai ai timp pentru asta…
De aceea este absolut obligatoriu asa cum subliniaza un consultant de business in continutul de mai jos – sa creezi o cultura organizationala care este capabila sa stimuleze invatarea in permanenta si disciplina/organizarea tuturor tipurilor de circuite-de documente, de informatii de lucru sau chiar de leisure…
Firmele cu cel mai mare succes in afaceri sunt asa numitele “learning organizations”, dar nu devii o astfel de firma doar punandu-ti aceasta eticheta, ci implementand si respectand ritualuri si reguli precum cele din acest articol – Why Startups that Survive are “Learning Organizations”
“First, a learning culture is built upon a series of company-wide rituals and rules:
1. Every performance is debriefed
2. There are no perfect performances
3. Every debrief informs the next iteration
Second, transparency must be seen as an organizational imperative:
1. Share the reality
2. Embed it in your culture
3. Make it seen
4. Non-learners not welcome
Third, scrutinize your wins as much as your losses:
1. Learning as you win
2. Being in learning mode is a Founder superpower
3. Celebrate good failures as mini wins”